Near Wild Heaven

DIY . PYSSEL . ÅTERBRUK . INSPIRATION

Near Wild Heaven

Publicerad 2016-02-26 09:05:08 i Allmänt,

Jag kommer inte ihåg exakt när jag fick första iden, men jag minns att solen sken och det var varmt. Jag jobbade som "broccoli picker" på en farm i östra Ausatralien. Där gick jag, dag efter dag, fälten upp och ner och plockade broccoli för 22$ i timmen. Helt okej pengar, och jobbet var det heller inget fel på. Men, man har fruktasvärt mycket tid att tänka. Jobbet är ganska enformigt om man säger så och efter ha planerat framtidens eventuella bröllop, resor, hus och lägenheter var det tomt i huvudet. Vad ska jag tänka på nu liksom? (Låter säkert helt koko, men är det inte tillåtet att prata med någon 10 timmar om dagen börjar man helt enkelt prata med sig själv)
 
Ett stort intersse för mig inredning och pyssel. Fördrev därför mycket av tiden med att planera alla roliga saker jag kan göra när jag får mig första lägenhet. Jag inspireras mycket av Facebookgruppen "Återbruka Mera!" och tycker det är kul vad mycket man kan hitta på med saker man faktiskt har hemma och kanske ändå ska lämna på återvinningscentralen. Mitt mål och tanke är att minimera mina sopor och faktiskt återanväda så mycket som möjligt innan jag köper nytt.
Desto mer jag tänkte på detta desto mer taggad blev jag på att få komma hem och sätta igång. Började därefter också spinna på tanken att starta en blogg i ämnet. Har läst bloggar i säkert 10 år och har några gånger snuddat vid tanken att starta en egen. Men vad skulle den handla om liksom? Ingen är intersserad av vad jag hittar på om dagarna eller vad som ligger i mina shoppingpåsar.
Men en kreativ blogg med massa inspiration, pyssel och inreding hade kanske varit intressant, för alla som delar samma intresse som mig. Det låter son en kul ide, tänkte jag. 
 
Så här sitter jag, nyss hemkommen från Austalien och redo att förverkliga den där iden jag fick på broccolifältet en solig dag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela